Τετάρτη 12 Απριλίου 2017

MX5 10th Anniversary : BC BR TypeRS Custom Suspension


Η ώρα της ανάρτησης επιτέλους ήρθε για την μπλέ σαύρα. Καλή η εργοστασιακή Bilstein για χρήση δρόμου αλλά μέσα στην πίστα τα έβρισκε σκούρα με αργές αντιδράσεις, πολύ κλίση στις στροφές, βουτήγματα στα φρένα και λίγο νευρική συμπεριφορά στα πατημένα κομμάτια.
Το ζητούμενο ήταν μια ανάρτηση Monotube, με ρυθμιζόμενο compression-rebound, ξεχωριστή ρύθμιση προφόρτισης, δυνατότητα επισκευής στην Ελλάδα και επίσης δυνατότητα βαλβιδώματος σε συνάρτηση με τα spring rates που θέλαμε, τα οποία στην περίπτωσή μας είναι 10Kgr/mm μπροστά και 8Kgr/mm πίσω. Σίγουρα το ελατήριο είναι κάτι που αλλάζει σε περίπτωση που δεν δουλέψει σωστά όμως επιλέξαμε αυτά τα χαρακτηριστικά έπειτα από αρκετό ψάξιμο σε ξένα και ελληνικά forums και συζητήσεις με ιδιοκτήτες που κάνουν αντίστοιχη χρήση.
Στο τέλος λοιπόν καταλήξαμε στην επιλογή της BC, στην έκδοση RS δηλαδή χωρίς pillowbal top mounts αλλά με custom βαλβίδωμα και τα ελατήρια που θέλαμε.

Μαζί με την ανάρτηση πήραμε και δυο φρέσκα μπαλάκια των εμπρός κάτω ψαλιδιών για να αντικαταστήσουμε τα αρκετά φθαρμένα εργοστασιακά.

Ξεκινώντας από τον πίσω άξονα σηκώνουμε το αυτοκίνητο σε τρίποδα, αφαιρούμε ρόδες και ξεκινάμε αφαιρώντας τις επενδύσεις στο χώρο αποσκευών καθώς και την μεταλλική προστασία των σωλήνων του τεπόζιτου. Για να μην λύσουμε την αντιστρεπτική, πρώτα αφαιρούμε και τα δύο εργοστασιακά αμορτισέρ πριν αρχίσουμε να τοποθετούμε τα νέα.


Λύνουμε τις βίδες των top mount μέσα από το χώρο αποσκευών.


Λύνουμε την βίδα στήριξης του αμορτισέρ στο κάτω ψαλίδι και την βίδα στερέωσης της πλύμνης στο πάνω ψαλίδι. Πιέζοντας ελαφρώς το άκρο πρός τα κάτω αφαιρούμε το αμορτισέρ. Προσοχή να μην τραβήξουμε πολύ έξω το ημιαξόνιο και χάσουμε βαλβολίνες από το διαφορικό.



Τοποθετούμε τα νέα αμορτισέρ με την αντίστροφη διαδικασία. Για να σφίξουμε την βίδα συγκράτησης της πλύμνης από το πάνω ψαλίδι θα πρέπει πρώτα να έχουμε σηκώσει το ψαλίδι με εναν γρύλο μέχρι το σημείο που πλέον το αμορτισέρ έχει φορτιστεί πλήρως από το βάρος του αυτοκινήτου έτσι ώστε το σινεμπλόκ να σφίξει στο σημείο που κάθεται στατικά το αυτοκίνητο.


Συνεχίζοντας με το εμπρός μέρος, εκτός από αλλαγή των αμορτισέρ θέλαμε να αλλάξουμε και τα μπαλάκια των κάτω ψαλιδιών τα οποία ήταν φθαρμένα αρκετά. Ξεκινάμε από την αφαίρεση της πλαστικής ποδιάς η οποία θα μας ενοχλεί στην συνέχεια.


Αποσυνδέουμε την αντιστρεπτική από την μία πλευρά.


Αφαιρούμε τις βίδες συγκράτησης του αμορτισέρ στο κάτω ψαλίδι και τα δύο παξιμάδια των top mount.



Αφαιρούμε τις βάσεις στήριξης του καλώδιου ABS στο πλαίσιο και στο αμορτισέρ.



Στη συνέχεια αφαιρούμε την περαστή βίδα στερέωσης του πάνω ψαλιδιού στο πλαίσιο.Αφού βγάλουμε το παξιμάδι τραβάμε την βίδα πρός τα μπροστά με το χέρι ή με έναν κάβουρα μέχρι να ελευθερωθεί το ψαλίδι.



Και πάλι με πίεση πρός τα κάτω στο άκρο αφαιρούμε το αμορτισέρ. Σειρά έχει η αλλαγή στα μπαλάκια ή όπως το λένε και στο χωριό μου lower ball joint. :-)
Ξεκινάμε από τα εύκολα αφαιρώντας την περαστή βίδα με το παξιμάδι και την βίδα που υπάρχει κάτω από το σημείο στήριξης του αμορτισέρ.



Στη συνέχεια αφαιρούμε την ασφάλεια και το παξιμάδι στο σημείο στήριξης στην πλύμνη. Κάποιοι κατάφεραν να το βγάλουν χτυπώντας με σφυρί, είτε κατευθείαν στην βίδα είτε πάνω στην πλύμνη. Εμείς μετά από 2 ώρες κοπανήματος τα παρατήσαμε και πήραμε το σωστό εργαλείο.!


Με τον εξολκέα τα παλιά μπαλάκια βγήκαν σχετικά γρήγορα.


Αντίστροφα η διαδικασία, σφίξιμο του ψαλιδιού με συμπιεσμένη την ανάρτηση χρησιμοποιώντας έναν γρύλο, τοποθέτηση ποδιάς, διπλό τσεκάρισμα σε βίδες και είμαστε έτοιμοι.!


Αρχικά το αυτοκίνητο έκατσε στο ύψος που φαίνεται παραπάνω. Slammed, hellaflush, lowlife και λοιπές αηδίες...γρήγορα σήκωμα και ρύθμιση ύψους.! Το αφήσαμε στα 11cm μπροστά και 11,5cm πίσω μετρημένο στα σημεία που πιάνει ο γρύλος. Χαμήλωσε δηλαδή 3cm μπροστά και 3,5 πίσω διατηρώντας λίγο rake.


Σύντομα θα γράψω εντυπώσεις, μόλις γράψω μερικά "σωστά" χιλιόμετρα με την ανάρτηση και κάνω και μια ευθυγράμμιση.!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου